Vinst i fotbollsturneringen!

Idag var bland de bästa dagarna här i Kenya, LÄTT. Klockan stod på 5.20 och vi gick upp och hämtade vår frukost och sedan satte vi oss i bussen. Vi skulle spela fotbollsturnering mot framförallt amerikanska lag. Det var så häftigt där vi var, jättefina gräsplaner och det kändes verkligen som om vi var på ett College i USA. Vi spelade fem matcher och vann alla, hur kul som helst! I finalen avgjordes det på förlängning och när Sara sköt in bollen i mål och jag slängde mig i hennes armar kunde jag inte hålla tårarna tillbaka. Det var typ som att vinna Gothia once again. Jag insåg verkligen hur mycket jag har saknat fotbollen, har nästan glömt bort hur glad man blir när man vinner en turnering. En sak blev jag i alla fall säker på, jag ska aldrig lägga av helt med fotboll. 

Buss-resan hem var som en återupplevelse av Gothia-vinnarbussen, okej inte liiiiiika bra.... Vi lyssnade i alla fall på hög musik och sjöng och skrek med av lycka. När vi kom tillbaka till internatet sprang vi och hoppade ner i poolen med matchkläderna på och fortsatte att sjunga: "What team? Winning team!!!" Var i alla fall en helt underbar dag och ikväll ska vi ut på klubb och fira! Tjoho!

















Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hannasafrika.blogg.se

Mitt namn är Hanna Jedvall och denna blogg handlar om mitt liv under tiden jag går på Svenska Skolan i Nairobi. Ni kommer få följa min vardag under mitt förhoppningsvis bästa år hittills! Ni kan även ta del av min instagram: hannajedvall.

RSS 2.0