Fråga & svar

Går du bara en termin?

SV: Nej, jag läser två terminer här i Nairobi, alltså hela årskurs 2.

Watamu- del 5

Watamu - sista kvällen

Sista kvällen fyllde Emelie och Fanny år så då var vi några som hade beställt bord på ett riktigt lyxigt hotell bredvid. Det var buffé, bland de godare jag ätit och så himla mysigt!

Watamu - del 4

Segelbåten - del 3

Toaletten på båten var nästan det bästa. Det var helt öppet så man satt där på toalettan och kollade rakt ut i havet, otroligt häftigt!

Segelbåten - del 2

Watamu - Segelbåt i solnedgången

En kväll var vi ute med en segelbåt för att se solnedgången. Det var helt underbart!! Det bjöds på massvis med gott snacks och grönsaker och goda drinkar. När solen höll på att gå ner stannade vi för att bada i jätteströmt vatten. Vi hoppade högt uppifrån båten och lyckoruset gick genom hela kroppen. Sedan återvände vi i det kolsvarta mörkret.
Fler bilder kommer, men internet fungerar inte så bra, så det får bli lite senare!

Watamu - del 3

Watamu - del 2

Watamu - del 1

Efter 14-15h bussresa, med ett motorstopp på vägen kom vi äntligen fram till hotellet. Det bjöds på välkomstdrinkar och snart därefter vräkte vi i oss maten som fanns i buffén.

Hemma!!

Nu har vi kommit hem efter en av de bästa veckorna i mitt liv! Jag kommer berätta mer detaljerat om vår resa och ni kommer att få se hur mycket fina bilder som helst, här får ni ett litet smakprov ;)

3 days left

Idag är det bara tre dagar kvar tills vi åker till Mombasa! Vi åker buss på lördagmorgon istället för tåg på fredagkväll p.g.a. säkerhetsskäl, men vi kommer att komma fram samma tid ändå, på lördag sen eftermiddag. Jag har mycket att göra innan dess, måste bli klar med allt plugg, imorgon ska jag förmodligen till Toi och se om jag hittar lite fina strandkläder och åå fredag har jag och några andra tjejer bokat tid på en salong där vi ska vaxa benen! Taggaaa!!!!

Blandade bilder

På lördag har halva tiden av höstterminen gått och då är det bara 9 veckor kvar tills jag befinner mig på svensk mark igen. Det är läskigt hur snabbt tiden har gått. Härr är lite blandade bilder från dessa underbara veckor.

Elin, jag och Sanna vid poolen på internatet
Masai Mara
Jag, Sara och Ebba i downtown
Jag och Elin i Naivasha
Walter, Viktor och Dennis i zebrarummet
Fina Elin och Sanna ♥

Onsdag 16 oktober

Idag är det onsdag och jag är inne på min sista lektion för dagen, går från 8.30 till 16.10 idag. Efter skolan är det som varje onsdag dags för Friskis&Svettis, jippie! Det är vattenbrist idag, som det är typ varje onsdag känns det som, så efter blir det ett dopp i poolen och sedan ska jag skypea med Erica innan middagen.

Här är lite bilder från tidigare Friskis&Svettis pass:
Här är vår underbara Friskis-lärare som också är vår gympalärare!

Lördagen

I lördags hade jag klockan på 8.30. Jag och Fanny skulle nämligen åka till Braeburn School för att prova på att dansa olika afrikanska danser. Vi provade lite olika, rumba, afrikansk dans och något som kallades för Afrobics. Det var bland det roligaste jag har gjort hittills, vi dansade från 9-12 och skakade våra rumpor och axlar mer än vad jag trodde att jag någonsin skulle göra under min livstid. Vi var helt döda och svetten rann efter dessa tre timmar.

På kvällen hade jag och Elsa tänkt att ha myskväll med massa frukt doppad i smält choklad, men när vi fick höra att man fick åka till Karen Blixen, som är ett av de mysigaste ställena här i Nairobi enligt mig så valde vi att skita i myskvällen. Vi var ett supermysigt litet gäng som åkte dit och bara pratade och åt efterrätt, jag och Elsa delade på en chokladbrownie med vaniljglass och jag drack passionsjuice till, supermysigt!

Fredagen

I fredags åkte vi ett gäng och käkade på en italiensk restaurang. Det var en mycket mysig kväll med trevligt sällskap.

Nu börjar nedräkning

7 dagar kvar nu!!!! Mombasa here we come!!!!!

Såhär kommer vi att bo, helt sjukt nice!!!

Helgens planer

Idag är det äntligen fredag! Ikväll ska vi ut på en italiensk restaurang och käka. Vi har bokat bord för 20 personer, kommer bli supermysigt. Imorgon ska jag och en tjej som heter Fanny upp och dansa hela förmiddagen. Vi ska få prova på Rumba, afrodans etc. på en internationell skola med professionella dansare, kommer bli sjukt häftigt!

Utöver det är helgen lite oplanerad, jag ska plugga en del och imorgon hade jag tänkt stanna hemma och mysa på internatet. Vi hörs under helgen!

För tillfället skypear jag med min saknade älskling Tess. Skype funkar just nu skitbra, så det är så mysigt att prata med henne!

Bilder från helgen

Imorgon är det en vecka sedan dessa bilder togs, usch vad jag är dålig på att blogga! I fredags var vi i alla fall först på en restaurang och sedan gick vi vidare till Casablanca och fick äntligen dansa av oss lite! Det lär dock bli sista gången, av olika anledningar... Apropå imorgon, imorgon är det en vecka tills vi åker till Mombasa!!!! Helt sjukt vad jag taggad jag är!!!

Måndag den 7 okt - Mallans b-day

Idag är det Mallans födelsedag, vilket betyder födelsedagsfirande på morgonen! Malin bor hos rektorn så vi bestämde oss några tjejer för att ta taxi vid 6.15 för att komma och överraska henne. Vi lyckades väldigt bra, hon blev super överraskad och såklart jätteglad.

Malins värdsyster Hanna (som också går på svenska skolan) hade bakat vääärldens godasta kladdkaka och Malins värdmamma hade lagat pannkakor som serverades med chokladsås och frukt! Det var verkligen värt att gå upp två timmar tidigare än vanligt för detta ;)

Världens bästa mamma

Vill tillägna ett inlägg till min underbara mamma och säga hur mycket jag saknar henne.

Saknar mina vänner ganska så jättemycket

Sitter och kollar igenom mina bilder på datorn och hittade bilder från veckan innan jag skulle åka. Mina bästavänner övverraskade mig med den godaste brunchen jag någonsin ätit.
Vill bara säga att jag saknar er och att ni är världens bästa!

Sleep-over

I måndags hade jag, Sanna och Elin sleep-over på Elins rum. Vi såg på "Hitta Nemo" och hade det så mysigt! Älskar internatlivet ♥

Naivasha del 4

Där kom den sista bildbomben från Naivasha, alla bilder är tagna från sannasafrika.blogg.se!

hannasafrika.blogg.se

Mitt namn är Hanna Jedvall och denna blogg handlar om mitt liv under tiden jag går på Svenska Skolan i Nairobi. Ni kommer få följa min vardag under mitt förhoppningsvis bästa år hittills! Ni kan även ta del av min instagram: hannajedvall.