Torsdag 9 januari

Torsdagen bestod av många hejdå. Jag, Ebba och Evelina åt först frukost på Espresso House och efter det sa jag hejdå till Evelina. Vid lunch kom Klara hem till mig. Vi käkade lunch och gick sedan ner på stan och efter det sa vi hejdå. Sedan gick jag förbi Tess skola och sa hejdå till henne, jag gick förbi Erica och sa hejdå till henne och till sist sa jag hejdå till Ebba. Ebba bjöd självklart på chokladbollar och jag fick lite julklappar, bland annat Chai-latte-pulver som jag tagit med till Kenya för att dricka här, hur underbart som helst! 
 
På kvällen åt jag en sista middag hemma med familjen, faster kom förbi och därefter sov jag mellan mamma och pappa. En helt perfekt sista dag helt enkelt. 
 
Att säga hejdå var faktiskt inte lika jobbigt som jag hade trott. Förmodligen beror det på att vi redan har klarat det en gång, vilket betyder att vi vet att vi kommer att klara det igen. Jag har mycket att se fram emot här I Kenya och försöker fokusera på det istället för att tänka på hur mycket jag saknar allt och alla därhemma. Stockholm, min familj och mina vänner kommer finnas kvar när jag kommer hem och därför känns det så himla bra att jag faktiskt gör klart min resa i Kenya, för det kommer jag faktiskt aldrig få tillbaka.
 
 
 
 
 


Kommentarer
Emelie

Jättefin blogg!!

2014-01-12 @ 11:12:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hannasafrika.blogg.se

Mitt namn är Hanna Jedvall och denna blogg handlar om mitt liv under tiden jag går på Svenska Skolan i Nairobi. Ni kommer få följa min vardag under mitt förhoppningsvis bästa år hittills! Ni kan även ta del av min instagram: hannajedvall.

RSS 2.0