PAWA 254

Idag var vi ju som sagt på studiebesök. Vi besökte en organisation som var en slags rebellgrupp. De var emot de styrande här i Kenya, att de tjänade och ägde hur mycket pengar som helst medan det finns andra människor i Kenya som inte har råd med mat för dagen. De kämpade helt enkelt för att jämna ut det stora gapet mellan de rika och de fattiga i Kenya och gjorde därför massa demonstrationer för att få de styrande samt Kenyas befolkning att inse detta och ändra sitt beteende. Deras senaste demonstration var väldigt intressant, de tycker att de styrande i Kenya beter sig som grisar så därför tog de med massvis av grisar och räckte över dom till parlamentet haha. Organisationen heter "Pawa 254" och använder sin kreativitet för att få fram sina ståndpunkter. De använder sig t.ex. av grafitti, sång, dans, musikvideor etc. Vi fick höra lite om deras arbete och se lite småfilmer vilket var jättekul. Verkligen ett lyckat studiebesök! Om jag blir lite bättre på det här med bloggen kan jag någon gång lägga upp en video från dem, annars kan ni gå in på www.pawa.org för att läsa mer om deras arbete.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hannasafrika.blogg.se

Mitt namn är Hanna Jedvall och denna blogg handlar om mitt liv under tiden jag går på Svenska Skolan i Nairobi. Ni kommer få följa min vardag under mitt förhoppningsvis bästa år hittills! Ni kan även ta del av min instagram: hannajedvall.

RSS 2.0