Onsdag 29 januari

Idag gick jag i skolan fram till lunch. Efter lunch åkte vi iväg till Brookhouse School för ännu en seriematch! Skolan var såå himla fin, såg typ precis ut som Hogwarts, barnen hade skoluniformer och de hade t.o.m. strutsar på området! Vi gick runt och blev bara mer och mer avundsjuka. Denna match var nog det tuffaste motståndet vi mött. Efter halva första halvlek gjorde de 1-0 på en hörna. I halvtid stod det fortfarande 1-0 till dem trots att vi hade haft flera målchanser och nästan enbart varit på deras halvplan. I andra halvlek lyckas vi till slut göra två mål och 2-1 blev slutresultatet, vilket var rättvist.

Efter skulle vi egentligen gå till Pizza Inn och fira men eftersom vi glömt säga det till köket fick vi inte göra det, för att de inte skulle behöva slänga maten som de lagat till oss. På vår skola är vi jättenogranna med att inte slänga mat, just för att det finns så många människor som inte har mat för dagen bara några kilometer från oss. När jag bott härnere är det något som jag verkligen börjat tänka på, jag slänger i princip aldrig någon mat, utan äter upp det jag tar på tallriken.

















Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hannasafrika.blogg.se

Mitt namn är Hanna Jedvall och denna blogg handlar om mitt liv under tiden jag går på Svenska Skolan i Nairobi. Ni kommer få följa min vardag under mitt förhoppningsvis bästa år hittills! Ni kan även ta del av min instagram: hannajedvall.

RSS 2.0