NGONG HILLS

Ännu en tidig morgon, klockan på sju denna gång. Gick upp alldeles för trött och åt frukost och sedan begav vi oss till Ngong Hills där vi skulle bestiga de fyra små kullarna. Jag har ju gjort detta förut, men ville gå in mina vandrarskor lite så jag passade på igen. Dessutom tyckte jag att det var så himla häftigt förra gången så jag tänkte varför inte? Denna gång var nästan ännu coolare, framförallt mycket jobbigare av någon anledning. Vandrarskorna var jättesköna och jag klarade mig utan skavsår vilket var jätteskönt! Något som vi fick uppleva denna gång som vi inte fick se förra gången var bufflar. Helt plötsligt hör vi hur vår guide laddar sitt gevär och lossar iväg ett skott och sedan ser vi massa springandes bufflar. Det var verkligen skitcoolt men samtidigt väldigt läskigt. Vi var klara vid halv-ett tiden och sista nedförsbacken då man bara slappnade av i hela kroppen och lät fötterna springa på utan minsta ansträngning var precis som förra gången helt fantastisk.









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hannasafrika.blogg.se

Mitt namn är Hanna Jedvall och denna blogg handlar om mitt liv under tiden jag går på Svenska Skolan i Nairobi. Ni kommer få följa min vardag under mitt förhoppningsvis bästa år hittills! Ni kan även ta del av min instagram: hannajedvall.

RSS 2.0