Mellandagarna på mitt landställe

Jag hade oturen att tappa min telefon i toaletten under jullovet så därför har massa av mina mobilbilder från jullovet försvunnit och därför kan jag inte göra lika roliga inlägg. Men här får ni ett inlägg om mina dagar på mitt landställe.
 
Vi kom dit den 22a på kvällen och åkte till stan igen den 26e på dagen. Den 23e var det julförberedelser. Jag satt i timmar och slog in presenter, vi klädde granen, julpyntade etc medan vi lyssnade på hög julmusik. På julafton stod klockan på 8 och jag och min bror sprang in till mammas och pappas sovrum för att öppna lite paket som låg i julstrumpan. Sedan käkade vi frukost, alla åt risgrynsgröt såklart förutom jag som åt havregrynsgröt istället eftersom jag inte alls är förtjust i risgrynsgröt. Efter det bytte vi om och gjorde oss fina och åkte sedan till mina kusiner. Det var superkul att träffa hela släkten igen, vi började med lite fika med glögg, pepparkakor, lussebullar osv. Sedan kom jultomten och det delades ut lite presenter, jag lekte med mina kusinbarn och sedan blev klockan 3 och det var dags Kalle Anka! Efter det serverades julbord, min moster gör världens godaste julbord med nya saker varje år, så det hade jag verkligen sett fram emot! På kvällen åkte vi hem och då hade vi julklappsutdelning inom familjen. Julafton är en av de bästa dagarna på året enligt mig och denna julafton var inget undantag, det var extra mysigt eftersom jag inte träffat min familj och släkt på så länge. 
 
På juldagen var det vi som skulle få gäster. Då kom släkten till oss och då såg schemat ut ungefär likadant minus Kalle Anka och julklappsutdelning. Vi satt och åt från 2 tills det var läggdags, mammas julbord går inte heller att klaga på direkt ;) 
 
Den 26e fick vi äntligen lite sovmorgon. Vi åt en god frukost tillsammans med min moster och morbror som sovit över. Sedan tog jag, mamma och pappa en långpromenad innan vi packade ihop och åkte hem till stan. Vi kom hem på eftermiddagen och jag och min brorsa stack direkt ut på stan för att ta del av Mellandagsrean. Jag gick raka vägen till Zara och stannade där i tre timmar, har ju inte varit på min favoritaffär på hela hösten så jag hade mycket att ta igen så att säga...
 
Här får ni i alla fall lite bilder från julafton! :) 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hannasafrika.blogg.se

Mitt namn är Hanna Jedvall och denna blogg handlar om mitt liv under tiden jag går på Svenska Skolan i Nairobi. Ni kommer få följa min vardag under mitt förhoppningsvis bästa år hittills! Ni kan även ta del av min instagram: hannajedvall.

RSS 2.0