Naivasha

Nu är vi hemkomna från Naivasha! Vi åkte vid åtta på lördag-morgon och kom fram till hästfarmen två timmar senare. Vi började rida vid elva och red i en och en halv timme. Det var verkligen hur coolt som helst, vi red bland zebror, giraffer, gnuer och antiloper. Djuren sprang bara några meter ifrån oss, hur häftigt som helst! 

Efter ridningen åkte vi tillbaka till Campet där vi skulle sova. Vi satte upp våra tält och tog en dusch för stt känna oss lite mindre ofräscha. Innan middagen körde vi dunken, klättrade i träd, spelade kort och gick till den så kallade byn och drack läsk.

Efter middagen gick jag, Denise, Alex och Antin till vårt tält och berättade skräckhistorien och lyssnade på podcasts. Vi blev sugna på efterrätt och bestämde oss för att ta en powernap på några minuter och sedan gå tillbaka till restaurangen igen. Efter några minuter hade vi somnat alla fyra och sov som stockar fram till vi vaknade morgonen efter haha.

Så gick vi till restaurangen, beställde in pannkakor, scrambled eggs, bacon, müsli, frukt, smoothies etc. och spelade lite mer kort, vilket var supermycket. 

Vi åkte tillbaka vid kvart i tolv efter mycket tjafs och krångel med all packning. Att åka buss med mycket packning är inte något för mig och jag kände mig återigen nöjd över mitt val att inte följa med på gorilla-resan på påsklovet, då man sitter i en buss full med packning i typ fem dagar...

Jag tog inga bilder när vi red, men Denise tog några som jag kan visa senare. Här får ni de bilder jag har tagit från helgen först.
















Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hannasafrika.blogg.se

Mitt namn är Hanna Jedvall och denna blogg handlar om mitt liv under tiden jag går på Svenska Skolan i Nairobi. Ni kommer få följa min vardag under mitt förhoppningsvis bästa år hittills! Ni kan även ta del av min instagram: hannajedvall.

RSS 2.0