Mount Longonot

Idag har vi bestigit vårt första berg! Vi besteg Mount Longonot som reser sig 2780m.ö.h. Vi gick ända från halv tio till runt halv tre, alltså fem timmar och konstaterade att motionen för denna dag var mer än vad vi brukar motionera på 1-2 veckor, helt sjukt! Mount Longonot är en utdöd vulkan så det började med att vi gick väldigt brant upp och sedan gick vi runt själva kratern och sedan ner igen. Det var helt fantastiskt!!! Jag, Emma, Clara och Ebba gick runt och pratade om hur mycket vi älskade våra liv och vad glada vi var över att få uppleva detta, vi var helt i extas!!! Tack mamma och pappa än en gång <3 
Här får ni bilder från min mobil, sedan kommer jag säkert lägga upp bilder som andra tagit också, puss!


















Såhär pigga var alla på vägen hem ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hannasafrika.blogg.se

Mitt namn är Hanna Jedvall och denna blogg handlar om mitt liv under tiden jag går på Svenska Skolan i Nairobi. Ni kommer få följa min vardag under mitt förhoppningsvis bästa år hittills! Ni kan även ta del av min instagram: hannajedvall.

RSS 2.0