Fältstudieveckan dag 4

Den sista dagen i Kusa hade vi mycket som stod på schemat. Vi besökte mango plantage, besökte farmer med getter, besökte "fish ponting" och kollade på hur de gjorde mattor och korgar, allt detta innan lunch. Vi lyssnade även på en man som pratade om polygami (mång-gifte). Hans pappa hade 8 fruar och 48 barn, det var väldigt intressant att lyssna på hur de resonerande om det.

Efter lunch åkte vi till Kisumu, Kenyas fjärde största stad. Där besökte vi ett sjukhus och sedan åt vi middag på en restaurang som hette Green Garden.
















Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hannasafrika.blogg.se

Mitt namn är Hanna Jedvall och denna blogg handlar om mitt liv under tiden jag går på Svenska Skolan i Nairobi. Ni kommer få följa min vardag under mitt förhoppningsvis bästa år hittills! Ni kan även ta del av min instagram: hannajedvall.

RSS 2.0