Onsdag 18 september

Ett utav mina individuella val härnere är "East African Development" som handlar som man hör på namnet om Östafrikas utveckling, framförallt Kenyas utveckling. Idag på lektionen åkte vi därför till en gymnasieskola här i Nairobi för att se lite hur deras undervisning gick till, ställa frågor och låta dem ställa frågor till oss. Det var häftigt att se deras skola, vi fick även se deras "internat" för de som sov över där, vilket var bara massa våningsängar i ett och samma rum. Det var jättekul att prata med alla elever också, vissa var jätteintresserade av hur den svenska skolan och kulturen var, medan andra var mer intresserade av hur de kunde kontakta oss och om de fick gifta sig med en, de var väldigt närgångna...
 
Internet vill inte jobba med mig, så bilderna kan inte laddas upp, de kommer imorgon istället!

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hannasafrika.blogg.se

Mitt namn är Hanna Jedvall och denna blogg handlar om mitt liv under tiden jag går på Svenska Skolan i Nairobi. Ni kommer få följa min vardag under mitt förhoppningsvis bästa år hittills! Ni kan även ta del av min instagram: hannajedvall.

RSS 2.0