Naivasha

Nu ska jag berätta lite om utflykten vi var på lördag-söndag. Vi åkte klockan åtta på morgonen och det tog ungefär två timmar dit. När vi kom dit åkte vi till ett ställe som hette Hell's Gate. Där skulle vi börja med att cykla, så vi cyklade bland massa djur, var typ som cykelsafari, superhäftigt! På förmiddagen var det hur varmt som helst så man svettades ihjäl när vi cyklade i uppförsbackar. Efter lunch dock kom spöregnet, det regnade hur mycket som helst, nästan haglade. Efter vi hade cyklat så skulle vi vandra och då gick vi i en sjukt cool miljö. I början spöregnade så man var heeelt dyngsur och lerig över hela kroppen. Vi gick bland hala klippor och berg och klättrade både upp och ner för dem. Det var verkligen otroligt häftigt! Efter det skulle vi fortsätta cyklingen och då var det uppförsbacke i princip 5km, vi var helt döda när vi kom upp. Då väntade bad i en supervarm källa, helt underbart!

 
På kvällen gick vi till en supermysig restaurang och satt sedan vid en brasa och pratade. Vi sov som sagt i tält, inte jättebekväma underlag, men det funkade. 
 
Dagen efter vaknade vi ganska tidigt på morgonen, vi gick och käkade frukost i lugn och ro och chillade sedan i tältet innan det var dags för båttur! Vi åkte båt bland flodhästar och fåglar, det var så himla mysigt. Efter det käkade vi lunch, gick till restaurangen en snabbis och satte oss sedan i bussen för att åka hem. 
 
En annan aktivitet som man kunde göra var att rida. Jag valde att inte göra det denna gång, då jag nöjde mig med de andra aktiviteterna. Men tydligen var ridningen otroligt cool, man red bland zebror och andra djur. Eftersom många tyckte att det var så kul kommer vi åka tillbaka dit och då kommer jag definitivt att prova på det, är supertaggad!
 
Jag använde bara kameran sista dagen, så imorgon kommer jag att lägga upp andra bilder som jag tagit från andra bloggar och facebook. Här får ni så länge bilder från båtturen idag.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hannasafrika.blogg.se

Mitt namn är Hanna Jedvall och denna blogg handlar om mitt liv under tiden jag går på Svenska Skolan i Nairobi. Ni kommer få följa min vardag under mitt förhoppningsvis bästa år hittills! Ni kan även ta del av min instagram: hannajedvall.

RSS 2.0