Masai Mara del 1 - resan dit

Klockan sex på morgonen väckte vår internatvärd Leonie oss genom att slå i kastruller. En mindre glad Hanna gick ner till frukosten och sedan samlades vi vid bussarna. Resan dit tog ca 10 timmar (!!!) och den sista biten skumpade så mycket så att vi flög fram och tillbaka i bussarna. Vi underhöll oss i alla fall med att äta och lyssna på musik. Sista biten av bussresan var en gamedrive för att ta oss till campet som vi skulle sova på. Vi såg då massa djur, bl.a. massa elefanter. 
 
Till slut kom vi äntligen fram och möttes av positiva överraskningar. Allt var verkligen såå mysigt. Brasan var tänd, tälten var uppställda och middagsborden var framdukade. Allt detta hade de gjort för oss, vilket var så gulligt! Vi åt jättegod middag och sedan satt vi vid brasan hela kvällen.
 
 
Bilderna vill inte laddas upp p.g.a. vårat skit-internet härnere, men de kommer imorgon! 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hannasafrika.blogg.se

Mitt namn är Hanna Jedvall och denna blogg handlar om mitt liv under tiden jag går på Svenska Skolan i Nairobi. Ni kommer få följa min vardag under mitt förhoppningsvis bästa år hittills! Ni kan även ta del av min instagram: hannajedvall.

RSS 2.0