Del 4 - Masaibyn

En dag i Masai Mara besökte vi en masaiby. Vi fick vara med och dansa deras välkomst-danser, vi fick se hur de gjorde upp eld, hur de bodde osv. Det var så himla coolt att se och träffa alla barn som var så himla söta och mysiga. Många av barnen gick i skolan och kunde därför engelska, vilket var jätteroligt att se. Det bästa var när vi delade ut skolböcker och pennor som vi hade köpt till barnen, dom blev helt överlyckliga och det var så himla fint att se att något som var en så liten sak för oss kunde betyda så mycket för några andra. 
 
 
Internet vill inte lägga ut fler bilder ikväll, så ni får resten imorgon. Håll ut mamma!!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hannasafrika.blogg.se

Mitt namn är Hanna Jedvall och denna blogg handlar om mitt liv under tiden jag går på Svenska Skolan i Nairobi. Ni kommer få följa min vardag under mitt förhoppningsvis bästa år hittills! Ni kan även ta del av min instagram: hannajedvall.

RSS 2.0