Angående terrordåden

Som säkert många av er har hört har det varit en terrorattack på ett köpcentrum här i Nairobi. Vi elever får inte uttala oss särskilt mycket om det som hänt, eftersom vi inte kan veta något säkert och om vi säger något som inte stämmer kan attackerna riktas mot oss istället. Det jag kan säga i alla fall är att alla här på skolan är okej, ingen befann sig på köpcentrumet när det hände, dock hade vi bokat bord där på kvällen, vilket såklart blev inställt. Ville bara säga att allting är okej med oss och vi är helt säkra på skolan. Vi får inte lämna skolan själva och ska undvika folkmassor de kommande dagarna. Jag vill inte lägga upp några bilder från köpcentret, för de är alldeles för hemska, men här får ni en lite komisk bild mitt i allvaret.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hannasafrika.blogg.se

Mitt namn är Hanna Jedvall och denna blogg handlar om mitt liv under tiden jag går på Svenska Skolan i Nairobi. Ni kommer få följa min vardag under mitt förhoppningsvis bästa år hittills! Ni kan även ta del av min instagram: hannajedvall.

RSS 2.0