Lördagen

I lördags hade jag klockan på 8.30. Jag och Fanny skulle nämligen åka till Braeburn School för att prova på att dansa olika afrikanska danser. Vi provade lite olika, rumba, afrikansk dans och något som kallades för Afrobics. Det var bland det roligaste jag har gjort hittills, vi dansade från 9-12 och skakade våra rumpor och axlar mer än vad jag trodde att jag någonsin skulle göra under min livstid. Vi var helt döda och svetten rann efter dessa tre timmar.
 
På kvällen hade jag och Elsa tänkt att ha myskväll med massa frukt doppad i smält choklad, men när vi fick höra att man fick åka till Karen Blixen, som är ett av de mysigaste ställena här i Nairobi enligt mig så valde vi att skita i myskvällen. Vi var ett supermysigt litet gäng som åkte dit och bara pratade och åt efterrätt, jag och Elsa delade på en chokladbrownie med vaniljglass och jag drack passionsjuice till, supermysigt!
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hannasafrika.blogg.se

Mitt namn är Hanna Jedvall och denna blogg handlar om mitt liv under tiden jag går på Svenska Skolan i Nairobi. Ni kommer få följa min vardag under mitt förhoppningsvis bästa år hittills! Ni kan även ta del av min instagram: hannajedvall.

RSS 2.0