Söndagen

Sedan blev det söndag och om lördagen var rolig, var söndagen ULTRAROLIG! Treorna hade tagit på sig uppgiften att hålla i en aktivitetsdag, för att få ihop sammanhållningen igen här på SSN. De samlade alla ettor och tvåor på basketplanen och delade in oss i olika lag. 
 
Det började med att alla skulle komma på ett namn till sin grupp och sedan skulle man på 10 minuter snabbt springa och klä ut sig efter det temat man valt.
 
Den första riktiga tävlingen var en stafett som gick ut på att man först skulle springa till en skål med vatten. Däri låg ett äpple som man skulle ta en tugga av. Sedan skulle man, med blött ansikte, doppa huvudet i en skål med mjöl och hitta en godisbit som låg där i. Allt detta skulle göras utan hjälp av händer, ni ser ju hur resultatet blev. Som tur var skulle bara fyra gruppmedlemmar göra det, så jag slapp (tack och lov)
 
Den andra tävlingen var den så kallade "norsk fylla", där man ska snurra tio varv med huvudet i en bandyklubba och sedan försöka springa/gå tillbaka. Detta var sjukt kul och mycket svårare än man kunde tro! Efter jag snurrat tio varv föll jag pladask ner på marken...
 
Sedan skulle det käkas vattenmelon och kakor
 
Sedan blev det dags för frieri. Varje grupp fick 10 minuter på sig att komma på det bästa frieriet som man sedan skulle utföra på Sanna och därefter fick juryn bestämma vilken grupp som var bäst. Min grupp kom tvåa på den grenen, resten kom vi i princip sist på...
 
Sista grenen var att "fucka ur". Då satte treorna på en låt och när droppet kom skulle alla dansa som bara den. Folk slet av sig kläderna, slängde mjöl och vatten på varandra och fuckade helt enkelt ur :) 
 
Det bästa och sista innan dagen var slut var "kramringen". Då skulle alla krama precis alla, vilket var så himla underbart. Alla blev typ tårögda och det kändes verkligen som om vi var back on track igen! Jag vill en sista gång tacka treorna som hade fixat allting och lagt ner både pengar och tid på detta, det gjorde ni bra!
Det är vid såna tillfällen som man inser hur underbart det är att bo på ett internat med seriöst världens bästa människor. Därför hoppas jag verkligen att det blir fler såna saker!
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hannasafrika.blogg.se

Mitt namn är Hanna Jedvall och denna blogg handlar om mitt liv under tiden jag går på Svenska Skolan i Nairobi. Ni kommer få följa min vardag under mitt förhoppningsvis bästa år hittills! Ni kan även ta del av min instagram: hannajedvall.

RSS 2.0