Frågor och svar

Hej! Skulle inte du kunna berätta lite mer hur det är att vara i Kenya och att bo på internatet? Jag är nämligen väldigt intresserad av att åka! Vad för fördelar/nackdelar finns det? Vad är bäst/sämst? Skulle verkligen uppskatta svar! Kram
 

Vad roligt att du är intresserad av att åka! Jag ska försöka svara så bra jag kan och även försöka bli bättre på att beskriva mer i mina inlägg som jag skriver. Att bo på internat har både sina fördelar och nackdelar. Fördelarna tycker jag och de allra flesta är många många fler än nackdelarna. Det bästa med att bo på internat är att man ständigt är omringad av kompisar, det kan låta jobbigt, men tro mig det är det inte. Det är så mysigt att bara kunna hänga på folks rum, gå tillsammans och äta och bara umgås med varandra. Man kommer alla jättenära verkligen. Sedan kan det självklart ibland vara jobbigt att ständigt vara omringad av folk, men då är det bara att låsa in sig på sitt rum, krypa ner under täcket och sätta på en film, så är allting löst. Det sämsta med att bo på internat är att det är jobbigt att ha "dåliga dagar". Alla har vi dåliga dagar ibland och det blir väldigt tydligt när folk har det och det börjar direkt snackas om ifall man är sur på någon av någon anledning. På internat går rykten väldigt snabbt kan jag lova. Vissa kan också tycka det är jobbigt när folk är för högljudda, t.ex. under läxis eller när man ska sova. Detta har jag dock inga problem med, då jag har vant mig vid att lägga mig senare än vad jag brukar haha.
 
Att i princip bo på skolan har också fördelar och nackdelar. Det är sjukt nice att ställa klockan typ en halvtimme innan man börjar och gå till lektionen 1 minut innan man börjar. Dock kan man ibland känna att dessa korta avstånd är jobbiga, då man inte rör på sig mycket mindre än vad man normalt sett gör hemma, vilket gör att i alla fall jag får mycket spring i benen.
 
Det bästa generellt sätt med att vara i Kenya är enligt mig alla kompisar som jag har lärt känna här. Jag har kommit otroligt nära många här, vänner som jag kommer behålla hela livet. Sedan får vi ju uppleva typ tio gånger mer under detta år än vad många får göra under sin livstid, vilket är väldigt häftigt det med. Det sämsta skulle jag säga är att Nairobi är en så pass farlig stad. Det begränsar självklart vår frihet, vilket kan vara mycket frustrerande, då man är van vid att få göra i princip vad man vill.
 
Hoppas att mitt svar gav dig en liten uppfattning i alla fall :) kram
 
Vilken tårta var ert lags?
 
 
Denna tårta var mitt lags tårta och även den vinnande tårtan! Vi bedömdes ju inte bara efter utséende, utan även på smaken, hur bra vi hållit oss till temat och hur bra vår "bakgrundshistoria" var. Vi hade kanske inte den snyggaste tårtan, men jag tror att vi vann för att vi var kreativa när det gällde att hålla oss till temat, då vi gjorde en Afrika-karta på tårtan med hjälp av riven choklad och framförallt för att Johan höll ett så fint tal om hur vi hade tänkt när vi gjorde tårtan ;) 
 


Kommentarer
Vicky

Usch vad jag saknar dig bästa Hanna! Kom hem snaaaart! Love you!

2013-11-28 @ 23:15:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hannasafrika.blogg.se

Mitt namn är Hanna Jedvall och denna blogg handlar om mitt liv under tiden jag går på Svenska Skolan i Nairobi. Ni kommer få följa min vardag under mitt förhoppningsvis bästa år hittills! Ni kan även ta del av min instagram: hannajedvall.

RSS 2.0