Veckan som gått

Nu har ytterligare en vecka gått, veckorna går så himla snabbt härnere, helt sjukt verkligen. Tänkte berätta lite om  veckan som gått. Det har inte hänt så jättemycket, varje kväll har avslutats med ett avnitt av julkalendern, som förövrigt är stört bra tycker jag, så sjukt mysigt! Det har verkligen piggat upp mina kvällar denna vecka, som har bestått av ganska mycket plugg. Har avklarat ett idrottsprov och ett svenskaprov denna vecka, det känns bra. Nu har jag bara matteprov, historiainlämning och inlämning i EAD kvar, sedan tar jag jullov!! Idag är det bara två veckor tills jag sätter mig på planet hem till Sverige, så himla taggad på att få träffa alla kompisar och min familj. Åhhh kan inte sluta tänka på det ♥
 
I onsdags var vi på studiebesök på SIDA som ligger på svenska ambassaden. SIDA är en organisation som ger bistånd till olika u-länder, så vi fick höra information om deras olika bidrag, vilket var jätteintressant. Sedan bjöds det på chips, nötter och god juice. Juicen var så sjukt god, vi får ingen juice till frukost, eftersom det är för dyrt (suck), så alla blev väldigt glada, det var uppskattat! 
 
Igårkväll var jag, Matilda och hennes pappa bjudna på middag hos hennes pappas kollegas syster haha. De bodde så himla fint, hade ett eget gym och allt, typ värsta slottet! Det var så himla mysigt att komma till ett riktigt  hem, ta av sig skorna osv. Det var första gången jag och Matilda åt hemma hos någon, vi äter ju bara här på internatet eller på restaurang, så det var verkligen jättemysigt. Vi fick typ världens godaste lasagne och sedan äppelpaj till efterrätt. Det var verkligen intressant att vara på middag där, de har bott i Kenya och andra länder väldigt länge och de har jätteintressanta jobb så de hade så otroligt mycket erfarenheter att dela med sig. Mamman och dottern var t.ex. i Westgate när terrorattacken inträffade. Jag och Matilda kommer definitivt att åka tillbaka dit över en helg, så vi får känna på hur det är att leva i Nairobi på riktigt. 
 

Julkalendern i zebra en morgon med förskolan

En kväll med julkalendern hos Elsa
 
Johan och dalazebran
 

Detta brev ska vår svenska kung skicka till Kenyas president den 12 dec, då Kenya firar 50 år sedan de blev självständiga

Här är det fina huset som vi var i igår
 
Alla har julpyntat sina rum härnere, det är julstämning på hög nivå!
 
 


Kommentarer
ANGELICA - hälsosamt mål

vilka fina bilder :D

2013-12-06 @ 19:03:02
URL: http://angelica.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hannasafrika.blogg.se

Mitt namn är Hanna Jedvall och denna blogg handlar om mitt liv under tiden jag går på Svenska Skolan i Nairobi. Ni kommer få följa min vardag under mitt förhoppningsvis bästa år hittills! Ni kan även ta del av min instagram: hannajedvall.

RSS 2.0