Så mycket erfarenheter

Igår på middagen som jag berättade om fick jag och Matilda verkligen höra några kloka ord, som jag kommer att bära med mig. Det har som ni kanske vet varit lite kaos här på internatet under höstterminen, med nya regler som har gjort alla elever upprörda. Såhär sa Håkan om detta: "Ni kanske inte kommer att ha erat bästa party-år härnere, men ni får så mycket annat. Så många erfarenheter som är omöjliga att uppleva på en vanlig samhälls-lektion i Sverige." Det är så himla sant. Vi har varit med om en terror-attack, vi har fått uppleva hur ett land som Kenya reagerar och agerar när något så stort inträffar, vi har fått se halv-döda människor bara några meter bort från vår skola och vi har fått se barn som knappt får någon mat om dagen. Vi har upplevt så mycket saker, som inte går att beskriva i ett litet blogg-inlägg, och vi kommer att få uppleva så mycket mer. Under detta år kommer vi att få uppleva mer än vad folk får uppleva under hela deras livstid. Detta är en "one time opportunity" som jag aldrig kommer att få tillbaka. Jag har nog inte sagt det på bloggen än, men jag är så tacksam att jag har fått chansen att vara här nere. Tack mamma och pappa ♥
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hannasafrika.blogg.se

Mitt namn är Hanna Jedvall och denna blogg handlar om mitt liv under tiden jag går på Svenska Skolan i Nairobi. Ni kommer få följa min vardag under mitt förhoppningsvis bästa år hittills! Ni kan även ta del av min instagram: hannajedvall.

RSS 2.0