Nu går vi mot slutspurten

Idag vid frukosten konstaterade vi att det var 3 nätter kvar för vissa av oss här i Nairobi. Tre ynka små nätter, sedan ligger jag i min egna, trygga, stora och mjuka säng med mina rosa lakan i mitt rosa rum. Det är helt sjukt vad denna termin har gått snabbt och när jag ser tillbaka inser jag hur mycket jag har upplevt, hur många vänner jag har fått och hur mycket jag har skrattat de senaste månaderna. Imorgon kommer Elins familj hit, om tre dagar sätter jag mig på flygplanet och om fyra dagar är jag äntligen återförenad med min familj och mina vänner. Det är så otroligt få dagar kvar och jag vet att de kommer att gå sjukt fort. Ikväll är även sista kvällen som jag kommer plugga härnere. Jag har matteprov på onsdag, sedan är allting över. Stressen kommer dock inte vara borta förrän jag verkligen sitter på flygplanet tillbaka till Sverige. Jag måste packa, inhandla de sista julklapparna, storstäda, försöka bli brun (kommer inte lyckas eftersom solen aldrig vill titta fram) och jag ska även hinna med att göra lite pedikyr och manikyr innan jag kommer hem till Sverige. Jag ska dock verkligen se till att njuta de sista dagarna här och försöka att inte tänka varje sekund på att jag snart kommer att få träffa alla saknade personer.
 
För 124 dagar sedan stod jag där på Arlanda och vinkade en sista gång hejdå till min familj på fyra månader
 
Ett dygn senare landade vi på kenyansk mark - lyckligare än någonsin
 
Vi hängde mycket vid poolen de första dagarna
 
Vi åkte förbi Kibera, Afrikas näst-största slum
 
Vi åkte på safari i Nairobi National Park
 
Vi hade aktivitetsdag och lärde känna varandra lite bättre
 
Vi åkte till kusten och tillbringade den bästa veckan på hela terminen tillsammans. Hängde på stranden, käkade glass på italienska glassbaren, åkte segelbåt i solnedgången, dansade rumpan av oss på klubben "Comeback" och så mycket mer. 
 
Nu vill inte fler bilder komma upp, men jag lovar er att jag ska göra en bätre resumé av året när jag kommer hem till Sverige och får normalt internet igen. Det ska bli såå skönt att kunna se på julkalendern utan att det ska buffra i typ en timme...
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hannasafrika.blogg.se

Mitt namn är Hanna Jedvall och denna blogg handlar om mitt liv under tiden jag går på Svenska Skolan i Nairobi. Ni kommer få följa min vardag under mitt förhoppningsvis bästa år hittills! Ni kan även ta del av min instagram: hannajedvall.

RSS 2.0