Lucia-firande på Ambassaden

Igår var det som sagt Lucia-firande på Ambassaden. Det var enligt mig en av de bästa dagarna här, så tänkte göra en liten kort resumé. Någon timme innan vi skulle åka fick vi reda på att det tydligen skulle vara väldigt uppklätt, även för de som skulle vara med i lucia-tåget. Det var bara att byta om snabbt och det var lika kul som vanligt. Alltid när vi ska börja fixa oss sätter alla på skithög musik och springer i panik från rum till rum i hopp om att hitta något snyggt att ha på sig. Vi sminkar varandra, lockar varandras hår och ser till att alla blir så snygga som möjligt. Det är verkligen sjukt kul och det är något jag älskar med att bo på internat. 
 
Klockan 15.00 var det dags för tidig middag, jättegod pastasallad, och sedan drog vi oss mot Ambassaden. När vi kom dit gick vi först igenom några lucia-låtar, efter att ha beundrat hur mysigt de hade gjort det, det var faktiskt en liten julkänsla man fick. Sedan bjöds det på korv och vi sprang och suktade över alla lussebullar, pepparkakor och knäck som stod framme. Till slut började minglet och då var det bara att hugga in. I was in heaven. Lussebullar, knäck och pepparkakor i massor och man fick ta hur mycket man ville! När man började må illa gick man istället och bytte om och taggade till lucia-tåget, satte på glitter, röda band i midjan och tog bilder. 
 
Sedan var det dags, SSN:s lucia-tåg skulle uppträda för alla svenskar i Nairobi, ca 500 stycken och jag var faktiskt lite nervös. Tankar om att jag skulle halka eller bränna upp någons hår fladdrade i mitt huvud. Men allting löste sig och det var verkligen riktigt roligt att stå där i mörkret och sjunga med tända ljus. Jag som inte har varit med i lucia-tåget sedan mellanstadiet tyckte det var helt underbart, ville verkligen inte gå därifrån!
 
Internet är dåligt som vanligt, så inga fler bilder vill visas, men de kommer imorgon eller något! Nu ska jag sussa, natti ♥
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hannasafrika.blogg.se

Mitt namn är Hanna Jedvall och denna blogg handlar om mitt liv under tiden jag går på Svenska Skolan i Nairobi. Ni kommer få följa min vardag under mitt förhoppningsvis bästa år hittills! Ni kan även ta del av min instagram: hannajedvall.

RSS 2.0