Kenya 50 år

I torsdags var det 50 år sedan Kenya blev självständiga, den 12e december 1963. Detta firas väldigt mycket i Kenya och därför är det en helgdag även för oss, vilket betydde att vi var lediga med brunch på schemat i torsdags! Uppskattades väldigt mycket :) Jag tog det mest lugnt, pluggade på Elins rum osv. Vid middagen var det afrika-tema, så då klädde alla ut sig till sin bästa afrika-klädsel. Vi hade frågesport om Kenya och Afrika, samt gick på safari här på internatet. Så mycket roligt man kan hitta på här på internatet. Det var jättebra fixat av boarding-personalerna, en riktigt lyckad kväll!
 
Jag har inte hunnit ladda upp bilderna jag tog, så för tillfället får ni bilder från Astrids blogg. mwaka.blogg.se - jättebra blogg verkligen, in och läs! Fler bilder får ni lite senare :) 
 
Clara, Ebba och Emmsen med deras afrikanska rumpor!
 
Erika
 
Ebba
 
Nina och Olivia
 
AFRIKA
 
Hedda
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hannasafrika.blogg.se

Mitt namn är Hanna Jedvall och denna blogg handlar om mitt liv under tiden jag går på Svenska Skolan i Nairobi. Ni kommer få följa min vardag under mitt förhoppningsvis bästa år hittills! Ni kan även ta del av min instagram: hannajedvall.

RSS 2.0