Tisdag 20 aug - aktivitetsdag

Idag hade vi vanligt schema fram till lunch. Jag hade historia, geografi och franska och träffade mina nya lärare, som alla verkade jättebra!
 
Efter lunch hade vi en slags aktivitetsdag där vi provade på några av de aktiviteter som kommer erbjudas efter skoltid. Vi provade på fotboll, afrikansk dans, gymnastik och volleyboll. Jag tyckte allting var väldigt roligt, men jag kommer nog att börja på fotbollen, dansen och kanske gymnastik för att kanske kunna lära mig att hjula tills året är slut hehe. Ska även gå på vår gympalärares friskis&svettis pass en gång i veckan! 
 
När vi var klara med alla aktiviteter var alla såå varma och svettiga så då hoppade vi i poolen. Efter det gick jag och vilade lite på mitt rum eftersom jag var så trött. Det är något som är jobbigt med att bo på internat. Jag är en sådan person som lägger mig väldigt tidigt för att jag behöver mycket sömn men sedan finns det ju andra som är vana vid att lägga sig mycket senare. Eftersom det är som en tunn vägg mellan alla rum så blir det väldigt svårt att sova när folk spelar musik, smäller dörrar och pratar på skype. Men jag lär väl vänja mig. 
 
Sedan var det middag och efter det såg vi på film och några bakade muffins eftersom Fanny fyllde år idag!
Imorgon har vi en lektion och sedan är det stadsrundtur typ. Hörs imorgon!
 
Bilderna är tagna från sannasafrika.blogg.se
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hannasafrika.blogg.se

Mitt namn är Hanna Jedvall och denna blogg handlar om mitt liv under tiden jag går på Svenska Skolan i Nairobi. Ni kommer få följa min vardag under mitt förhoppningsvis bästa år hittills! Ni kan även ta del av min instagram: hannajedvall.

RSS 2.0