Svar

Lova 
Hej! Jag vet inte om det här är en jätte dum fråga men kommer du att behöva "gå om" när du kommer hem?
 
Svar: Det finns inga dumma frågor här inte! Nej, jag kommer inte att behöva gå om när jag kommer hem, då jag läser på en svensk skola, d.v.s. med samma kunskapskrav och betygssystem som hemma i Sverige. Jag kommer alltså att börja i tredje ring när jag kommer tillbaka, förhoppningsvis på Östra Real som jag gick på innan, vilket jag tycker är jätteskönt. Då får jag ta studenten med mina kompisar som är lika gamla som mig! Andra svenska skolor finns bl.a. även i London, Belgien, Spanien osv. Går man däremot på en internationell skola i t.ex. USA behöver man gå om ett år, då man läser andra saker och betygen fungerar lite annorlunda.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hannasafrika.blogg.se

Mitt namn är Hanna Jedvall och denna blogg handlar om mitt liv under tiden jag går på Svenska Skolan i Nairobi. Ni kommer få följa min vardag under mitt förhoppningsvis bästa år hittills! Ni kan även ta del av min instagram: hannajedvall.

RSS 2.0