Söndag 25 aug - National Park of Nairobi

Idag ringde klockan på 6.00 och jag och Matilda gick ner och käkade frukost. Klockan sju satte vi oss i bussarna för att bege oss till Nairbis Nationalpark där vi skulle åka på safari. När man säger nationalpark så tänker ni säkert er som ett zoo men det är det verkligen inte, det är hur stort som helst, vi åkte i typ fyra timmar och hann ändå inte åka igenom hela. Det var i alla fall super häftigt att se alla djur och alla var redo med kamerorna. Vi såg bl.a. giraffer, zebror, en buffelhjord på huuur många bufflar som helst, vilket faktiskt är väldigt ovanligt, antiloper och noshörningar. Vi fick tyvärr inte se några lejon eller leoparder men det hoppas vi få se nästa helg, då vi åker till Masai Mara. 
 
När vi kom tillbaka var det brunch och alla tryckte i sig hur mycket som helst för alla var svinhungriga då vi inte ätit sedan klockan sex på morgonen. Efter brunchen gick jag och la mig och sov en timme för var så sjukt trött och efter det skulle många åka till Junction, men jag och några andra tjejer stannade hemma istället för då kom solen. Vi badade och solade i någon timme, sedan spelade jag, Clara och Emma tennis och efter det blev det middag. Efter middagen var vi några som spelade fotboll och nu sitter jag här och bloggar. Har precis skypeat med Ebba och ska snart skypea med mamma och pappa också, älskar att skype funkar så bra på rummet. *peppar, peppar* 
 
Här får ni några bilder som jag tog idag!
 
 
 vi
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hannasafrika.blogg.se

Mitt namn är Hanna Jedvall och denna blogg handlar om mitt liv under tiden jag går på Svenska Skolan i Nairobi. Ni kommer få följa min vardag under mitt förhoppningsvis bästa år hittills! Ni kan även ta del av min instagram: hannajedvall.

RSS 2.0