Onsdag 28 augusti

Jambo!
 
Idag har det varit en vanlig skoldag förutom att vi har förberett oss inför vår Masai Mara resa som vi ska åka på i helgen. Vi kommer att åka klockan 7 på lördagmorgon till ett Camp som heter Masai Mara, där vi kommer att stanna i 3 nätter. Vi kommer att varje morgon åka ut på safari och de har i princip garanterat att vi kommer att bl.a. se lejon och geparder! Vi kommer även att träffa massa Masaier som är en utav många stammar här i Kenya, samt göra kvällsaktiviteter tillsmmans. Är så himla taggad, det ska verkligen bli jättekul! 
 
Det är väldigt coolt också för vi kommer liksom att bo i tält mitt i vildmarken, vilket betyder att vilda djur kan komma när som helst. Vi kommer dock ha lägereldar (som skrämmer iväg djuren) och massa vakter. Man får verklligen inte gå och kissa själv på natten, då måste man be en vakt följa med.
 
Efter skolan hade vi Friskis&Svettis med vår underbara gympalärare Tina Frisk. Gud så kul det var och gud vad jobbigt det var! Det kommer vara varje onsdag och det ska bli superkul att gå på de passen. Tina är så himla glad hela tiden, man blir lycklig bara att se henne!
 
Här får ni vårt schema och packlista inför resan!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hannasafrika.blogg.se

Mitt namn är Hanna Jedvall och denna blogg handlar om mitt liv under tiden jag går på Svenska Skolan i Nairobi. Ni kommer få följa min vardag under mitt förhoppningsvis bästa år hittills! Ni kan även ta del av min instagram: hannajedvall.

RSS 2.0