Onsdag 21 aug - Sightseeing

Idag kvart i tio samlades vi vid gaten och satte oss i våra minibussar. Vi skulle åka på en sightseeing tur i Nairobi. Det var så himla häftigt, vi åkte förbi massa ambassader, FN:s högkvarter men det häftigaste var nog att åka igenom Kibera, Östafrikas störta slumområde. Oj, vad det gjorde ont i hjärtat av att åka igenom där. Det kändes så himla fel att ta fram sina systemkameror och fota alla barn som stod där glatt och vinkade. Det är svårt att förklara det vi fick se, men vi såg bl.a. en man som inte hade några muskler i benen så han var tvungen att hasa sig fram på rumpan. Det är så himla hemskt, här går vi och klagar på att vi har för små tuttar eller för tjocka lår och så finns det människor som lever på det sättet. Man får verkligen upp andra perspektiv och jag tror att det kommer vara otroligt lärande att få se allt som vi kommer att få se härnere.
 
 
Dessa byggnadsställningar är endast byggda av trä, helt sjukt!
 
 
 


Kommentarer
Victoria

Hej Hanna! Jättekul att läsa om ditt liv i Afrika, kommer fortsätta läsa hela året :)
Nu till en helt annan fråga haha, varifrån kommer byxorna du och din kompis hade på er när ni flög? De var så snygga och såg riktigt sköna ut :)
Kram!

Svar: Hej Victoria! Vad roligt att du gillar bloggen :) Byxorna kommer från affären Monroe, jag köpte dem i Sturegallerian! De kostade 569kr och är helt makalöst sköna, du borde slå till :)
Kram!
Hanna Jedvall

2013-08-22 @ 16:52:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hannasafrika.blogg.se

Mitt namn är Hanna Jedvall och denna blogg handlar om mitt liv under tiden jag går på Svenska Skolan i Nairobi. Ni kommer få följa min vardag under mitt förhoppningsvis bästa år hittills! Ni kan även ta del av min instagram: hannajedvall.

RSS 2.0