Måndag 25 augusti - första riktiga skoldagen

Idag var första riktiga skoldagen kan man säga. Måndagar är även den värsta dagen på hela veckan, jag går oavbrutet mellan 8.30-16.10, usch! Efter skolan skulle jag gå på löpning, men den blev inställd så då körde jag yoga istället, vilket var kul det också :) 
 
Till middag var det potatis- och purjolökssoppa med världens godaste bröd, tycker verkligen att maten härnere är otroligt bra! Idag har vi även fått våra första läxor, så efter middag var det läxis mellan 19.00-21.00. Läxis innebär att alla ska vara inne på sina rum tysta och plugga. Det finns även klassrum öppna där lärare finns tillgängliga ibland. Jag tycker att läxis är en jättebra grej som finns här i Kenya. Jag har i alla fall pluggat geografi i två timmar nu och jag och Matilda ska snart gå och lägga oss. 
 
Har inga bilder från idag, så länge får ni bilder på bästa Agda som är vår gympalärares lilla dotter.
 
Vill även passa på att gratta bästa Sabina som fyller 18 år idag! Grattis bästa <3
 
 
 
 
 


Kommentarer
Sabbi

Tack fina hanniiii❤️❤️❤️ suverän blogg!!! saknar dig❤️

2013-10-08 @ 16:35:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hannasafrika.blogg.se

Mitt namn är Hanna Jedvall och denna blogg handlar om mitt liv under tiden jag går på Svenska Skolan i Nairobi. Ni kommer få följa min vardag under mitt förhoppningsvis bästa år hittills! Ni kan även ta del av min instagram: hannajedvall.

RSS 2.0