Fredag 30 augusti - Junction

Underbara fredag!
 
Idag har jag bara två lektioner så jag slutade 10.50. Då bytte jag och Matilda om till träningskläder och gick ut till tennisplanen och spelade en stund innan lunch. Det slog mig egentligen hur sjukt det är att vi har en tennisplan som vi kan gå och spela på precis när vi vill, helt gratis! Det kommer jag definitivt att sakna när jag kommer hem till Sverige. 
 
Till lunch var det pastasallad och världens godaste bröd till. Hittills har det endast varit en måltid som jag inte tyckt om och det var kokt korv med potatismos som vi fick en kväll. Annars har jag verkligen älskar varenda måltid som har serverats de två första veckorna. Om man inte gillar maten så finns en god salladsbuffé och sedan kan kvällsmackorna rädda en om man känner sig hungrig på kvällen. 
 
Nu ligger jag och Matilda i våra rum och chillar och väntar på att de andra klasserna ska sluta. Då ska vi alla dra till Junction och inhandla lite snacks etc. på Nakumat inför Masai Mara. Tanken var även att vi skulle käka middag på junction, men sedan hörde vi att det skulle bli oxfilé till middag här på skolan så då blev det ett ganska självklart val att äta middag hemma. 
 
Kvällens planer annars är att packa inför morgondagen och ta det lugnt, alla måste vara på sina rum kl. 23.00 ikväll eftersom att resan även räknas som studier. 
 
Här är en bild från förra gången vi var på Junction!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hannasafrika.blogg.se

Mitt namn är Hanna Jedvall och denna blogg handlar om mitt liv under tiden jag går på Svenska Skolan i Nairobi. Ni kommer få följa min vardag under mitt förhoppningsvis bästa år hittills! Ni kan även ta del av min instagram: hannajedvall.

RSS 2.0