Fredag 23 augusti - gårdagen

Igår blev det inget blogginlägg, främst för att jag inte hade några bilder så då kändes det lite tråkigt att blogga.
Igår gick vi i alla fall i skolan på förmiddagen och efter lunch var det information om det två individuella valen vi som går i SAM eller Ekonomi kan välja. Det ena är Model UN som handlar mycket om FN-kunskap och det andra är East African Development som handlar mycket om Kenya och dess utveckling. Jag kommer att välja East African Development då jag tyckte att det kändes mest intressant, det ska bli superkul att läsa det ämnet!
 
Efter det fick vi efter lite tjat bege oss till köpcentret Junction. Vi har varit rätt så instängda de senaste dagarna då de vill att vi ska bli lite mer bekanta med Nairobi innan vi tar oss utanför murarna. Jag har dock inte haft något större problem med att vi inte fått gå ut, då det har funnits så mycket att göra här på skolan, men många har blivit rastlösa. 
 
När vi kom tillbaka käkade vi middag och sedan var vi ett gäng som gick ut på fotbollsplanen och spelade fotboll. Åh vad jag har saknat fotbollen! Planen var lite gropig och det var i princip kolsvart men kul var det! Ikväll hade vi tänkt spela innan middagen istället, då det fortfarande är ljust. 
 
Idag är det i alla fall fredag och det firar internatet med att servera pizza till lunch, tjoho! 
Imorgon är det aktivitetsdag och på söndag ska vi upp tidigt för att åka till nationalparken på lite safari. Det ser jag mycket fram emot, men mer om det en annan gång. 
 
Här får ni i alla fall lite bilder från när vi spelade fotboll igår :) 
 


Kommentarer
Anonym

Jättebra blogg! Alla verkar skriva och säga hur bra allt är där på skolan och så, men är det någon som funderar på att åka hem eller någon som inte alls trivs?

2013-08-24 @ 17:29:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hannasafrika.blogg.se

Mitt namn är Hanna Jedvall och denna blogg handlar om mitt liv under tiden jag går på Svenska Skolan i Nairobi. Ni kommer få följa min vardag under mitt förhoppningsvis bästa år hittills! Ni kan även ta del av min instagram: hannajedvall.

RSS 2.0