19 aug 2013 - första skoldagen avklarad

Första skoldagen avklarad! Vi gick bara igenom lite saker, en liten rundvandring och träffade vår mentor och några andra av våra lärare som vi ska ha. Alla verkar supertrevliga, så det känns bra än så länge. 
 
Någonting jag ser framemot är våra idrottslektioner, då vi kommer att befinna oss utomhus, på gräsmattan, vid tennisbanan, vid volleybollplanen osv. Gud så najs! Och vi kommer även ha några lektioner utomhus vilket ska bli superskönt när det blir lite varmare väder. Idag är det förövrigt superkallt, hade på mig jeans, tjocktröja och uggs på mig idag.
 
När vi först fick schemat fick jag en chock, det såg ut som om vi gick från 8.30 till 16.10 typ varje dag, men sedan fick vi reda på att läsåret var uppdelat i tre perioder så vi bara hade några av de sena lektionerna en period. Vi har dock ingen sovmorgon, vilket jag tycker suger hehe. 
Men schemat är alltså inte så farligt som det ser ut!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hannasafrika.blogg.se

Mitt namn är Hanna Jedvall och denna blogg handlar om mitt liv under tiden jag går på Svenska Skolan i Nairobi. Ni kommer få följa min vardag under mitt förhoppningsvis bästa år hittills! Ni kan även ta del av min instagram: hannajedvall.

RSS 2.0