18 aug 2013 - Skottlossning

Måste berätta en sjuk grej som hände imorse. Vi satt och hade möte vid maten och helt plötsligt hörs ett skott. Jag förstod först inte att det var ett skott, men förstod det snabbt eftersom alla blev så upprörda. 
 
Det som hade hänt var att två lärare på skolan och deras små söner hade blivit rånade. Förmodligen var skottet bara ett skott rakt upp i luften för att skrämmas. Jag satt bredvid två av sönerna till lärarna och en stor klump i magen växte när en av pojkarna sa: "Shit, det där måste vara vår familj."
 
Det är bara tredje dagen här och detta har redan hänt, det får en verkligen att förstå vilken farlig stad vi lever i. Internatpersonalen försökte lugna oss med att säga "Så länge ni sköter reglerna så kommer ingenting hända...hoppas vi." Det där sista är något som de ofta nämner och det skrämmer mig så mycket.
 
Men samtidigt vet jag så länge vi verkligen lyder internatpersonalen så SKA ingenting hända och detta får mig bara att inse hur viktigt och seriöst det faktiskt är. Jag vill absolut inte skrämma någon av er därhemma, mamma och pappa - jag kommer att komma hem oskadd! Puss och kram
 
Det känns så sjukt att dessa två platser bara ligger några kilometer ifrån varandra.
 


Kommentarer
Erica

Omg va läskigt!! Jag ringer dig sen så får du berätta mer om det!! <3

2013-08-18 @ 15:33:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hannasafrika.blogg.se

Mitt namn är Hanna Jedvall och denna blogg handlar om mitt liv under tiden jag går på Svenska Skolan i Nairobi. Ni kommer få följa min vardag under mitt förhoppningsvis bästa år hittills! Ni kan även ta del av min instagram: hannajedvall.

RSS 2.0