18 aug 2013 - dagen innan skolstart

"Sketcherna" gick helt okej, min grupp hade ett musik-quiz så vi gjorde inte särskilt mycket, vilket var skönt. Till middag bjöds det på kenyansk mat, ingen höjdare enligt mig, men det finns nog annan kenyansk mat som jag nog ska börja gilla! Vi fick även efterrätt, fruktsallad med glass! 
 
Nu sitter jag och Matilda på vårt rum och ska försöka få upp mina 300 bilder som jag tagit med hit. Kommer nog inte hinna sätta upp alla ikväll, men när det är klart ska ni få se hur mysigt vårt rum blivit! 
 
Imorgon är vår första skoldag. Vi går bara mellan 9-11 så det är nog lugnt. Är så taggad på att se hur skolan kommer att vara, så har faktiskt ingen skolångest. Efter det blir det lunch och sen ska vi ha lite olika aktiviteter med alla barn på hela skolan.
 
Har för tillfället inga bilder från kvällens aktiviteter, men det kommer säkert. Så länge får ni bilder på vårt underbara hem som jag tagit från thisismyafrika.tumblr.com
 
 


Kommentarer
Olivia

Hej!!! Jag undrar om du kan ge mig namn på eleverna som bor i dubbelrum i det ensamma huset? Första rummet med snedtak samt andra ingången på baksidan!! För mig och mina kompisar var det heligt så vi vill förmedla den känslan vidare. Tack på förhand!!!

Svar: Hej! Förstår inte exakt vilket rum du menar, men det finns ju två dubbelrum i det ensamma huset. Om man kommer från "korridoren" så är det Rebecca Catalan Persson och Fanny Tallqvist som bor i det första dubbelrummet och i det andra dubbelrummet om man går från "korridoren" bor Emma Stenqvist och Malin Annergren. Jag antar att det är dessa rum du menar? Hoppas du hittar till rätt person! :)
Hanna Jedvall

2013-08-19 @ 00:18:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hannasafrika.blogg.se

Mitt namn är Hanna Jedvall och denna blogg handlar om mitt liv under tiden jag går på Svenska Skolan i Nairobi. Ni kommer få följa min vardag under mitt förhoppningsvis bästa år hittills! Ni kan även ta del av min instagram: hannajedvall.

RSS 2.0