17 aug 2013 - dag 2

Heej
 
Idag är det lördag och andra dagen här i Nairobi. Lördagar innebär brunch på internatet, och innan brunchen spelade jag och Matilda tennis! Det var superkul, men gick inte så jättebra, men vi ska bli bättre har vi bestämt oss för. Brunchen var inte världens bästa, men helt okej och ananasen som serverades var gudomlig! Här i Kenya finns alltid massa frukt som är odlat, vilket betyder att vi får olika frukter beroende på vilken säsong det är. 
 
Efter brunchen begav vi oss till junction, det stora köpcentret som bara ligger några minuter bort. Där tog vi först nya bilder som vi ska ha på våra dörrar och sedan fixade vi simkort till våra små skitmobiler som vi ska ha när vi är utanför internatet. Till vår stora lycka fanns "Planet Yoghurt" i köpcentret där de sålde yoghurtglass, där kommer vi nog hänga ganska mycket under de kommande 10 månaderna. Vi hann även med att gå till "Nakumat" som är den stora mataffären, typ som Ica Maxi, fast sjukt mycket bättre. De hade verkligen allting och hur billigt som helst! Ångrar lite att jag tog med massa bodylotion och deodoranter när det finns exakt likadana här fast för 10kr typ. 
 
Idag har även jag och Elsa skypeat med Ebba och Ellen som är i Göteborg. Ebba är min bästa kompis och Ellen är Elsas bästa kompis och de känner varandra, så det var superkul! Även om skype fungerar ganska dåligt så är det så mysigt att skypea med sina vänner och familj, det känns precis som att man är i samma rum. Nu har vi precis käkat middag och ska bara chilla. Det är filmvisning klockan åtta i giraffrummet ikväll, så vi kanske drar dit. Imorgon är det rundvandring på skolan och lekar osv, men först - tennis!
 
Idag döptes även mitt kusinbarn Ebba hemma i Sverige, så tråkigt att jag missade dopet, men mamma har skickat bilder och berättade att det var superfint. Det är i såna här lägen som man längtar lite hem. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hannasafrika.blogg.se

Mitt namn är Hanna Jedvall och denna blogg handlar om mitt liv under tiden jag går på Svenska Skolan i Nairobi. Ni kommer få följa min vardag under mitt förhoppningsvis bästa år hittills! Ni kan även ta del av min instagram: hannajedvall.

RSS 2.0