16 aug 2013 - Framme!!

Heeeejj alla där hemma i Sverige!! 
 
Klockan 21.30 igår lyfte vårt plan från Arlanda. Jag och Matilda (som jag delar rum med) sa hejdå till våra familjer och fällde några tårar innan vi steg på. Redan innan vi klivit på planet träffade vi våra framtida skolkamrater - som alla verkade supergulliga. Planet skulle ta ca 10 timmar och som tur var så var planet väldigt tomt så jag, Matilda och två andra tjejer fick tre platser var, som en säng alltså - lyx! 
 
10 timmar senare anlände vi Addis Ababa (Ethiopien). Alla var sjukt trötta eftersom det inte blivit så mycket sömn på flygplanet. Väl i Ethiopien märkte man verkligen att man var i Afrika. Toaletterna var bland det äckligaste jag har sett, utan toalettpapper och kiss på hela toasitsen och incheckningen gick i slow motion. Men det är sånt vi kommer att vänja oss vid antar jag. 
 
Flygplatsen i Nairobi brann - som många säkert redan vet - ner förra veckan. Den tillfälliga flygplatsen var nu ett proppfullt litet skjul och resväskorna stod uppradade mitt på golvet, så det var bara att börja leta efter sin egen. Det första som hände i Nairobi var att alla höll på att få värmeslag. Jag hade uggs på mig, UGGS!!!!, så ni kan ju gissa hur blöta min fötter var efter några minuter hehe. 
 
Vi möttes av två minibussar som körde oss till internatet. Där fick vi nycklar till våra rum och ställde in våra väskor innan det var dags för lite mellis. Strax därpå kom middagen, som var mycket bättre än förväntat! 
 
Ikväll var det tänkt att ha filmvisning, men alla på internatet är helt döda efter flygresan så det är nog ingen som orkar med det. Vi laddar upp oss inför imorgon istället, då jag och Matilda planerar att spela tennis innan brunchen! Jippie!
 
 


Kommentarer
Anonym

Vart har du köpt byxorna du hade på dig här? :)

2014-06-24 @ 22:33:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hannasafrika.blogg.se

Mitt namn är Hanna Jedvall och denna blogg handlar om mitt liv under tiden jag går på Svenska Skolan i Nairobi. Ni kommer få följa min vardag under mitt förhoppningsvis bästa år hittills! Ni kan även ta del av min instagram: hannajedvall.

RSS 2.0